799 b6


0. Tehniline info


0.1. Lindistus (audio / video)

Magnetofon (kassett / digitaalne)

mikrofon (sisseehitatud / eraldi)

Lindistuse pikkus: 1 min 20 sek


0.2. Lindistaja: Karl Kaheteistkümnes

Litereerija nimi ja litereerimisaeg: Jaan Juurikas mai 2002, kontrollis Kristi Kopsik jaanuar 2003

Mitmes litereering (1, 2, 3, lõplik):

Milline osa lindist on litereeritud: kogu vestlus



1. Situatsioon ja olukord


1.1. Aeg ja koht

-päev, kuu, aasta: 27. juuni 1997 kell 18.45

  1. vahetu suhtlus

-koht (linn, maakond, vald, küla, talu):

-kodu (eramaja, korter) / ametiasutus (kontor, kauplus jne):


  1. telefonisuhtlus

Helistaja:

-koht (linn, maakond, vald, küla, talu): Tartu

-kodu (eramaja, korter) / ametiasutus (kontor, kauplus jne):

-lauatelefon / mobiil / ei tea

Vastaja:

-koht (linn, maakond, vald, küla, talu): ei tea

-kodu (eramaja, korter) / ametiasutus (kontor, kauplus jne): ei tea

-lauatelefon / mobiil / ei tea


1.4. Osalejate asetus ruumis (istuvad / seisavad; laua, toolide jm esemete kasutamine - kirjeldada): helistaja seisab

suhtlusdistants (alla poole meetri, pool kuni poolteist, pikem):


1.6. Situatsiooni kultuuriline määratlus:

-vestluse põhitüüp (argisituatsioon (helistaja) / avalik situatsioon, eravestlus / ametialane vestlus):

Näiteks: ametialane vestlus argisituatsioonis – koduses sünnipäevalauas räägivad õpetajad omavahel koolitööst; eravestlus avalikus situatsioonis – töökaaslased räägivad tööruumis omavahel eraelujuttu.

-nimetus võimalikult täpselt: telefonikõne ehitusfirma töötajale, kes on lubanud tulla kell 18 garaaži katust vaatama, kuid pole tulnud.


1.9. Situatsiooni suhe suhtlejatega

-tuntud reeglitega / võõraste reeglitega:

-mugav / ebamugav: helistaja tuletab meelde täitmata lubadust, vastajal on selle pärast piinlik

-esmakordne / mitmes kord (tuleks osutada nii laiemalt kui kitsamalt, nt kas inimene on enne käinud ja ostnud sama tüüpi poes ja kas ta on seda teinud täpselt samas poes): osalejad on hommikul omavahel telefoni teel vestelnud

-ootamatu / kavandatud / kokku lepitud:

NB! situatsiooni määratlus on mõnikord eri osalejate jaoks erinev.


1.11. Situatsioonis suhtlust häirivad või seda positiivselt mõjutavad situatsioonivälised faktorid (telefonikõne, võõra tulek, toidu toomine, kohvi pakkumine, teadmine, et tuleb lindistada jne): ei ole


2. Suhtlejad, nende omadused ja omavahelised suhted


2.1. Konkreetsed suhtlejad

-nimed: Karl Kaheteistkümnes (klient, helistaja), ehitusfirma töötaja (vastaja)

-suhtlejate hulk (kaks inimest / väike rühm kuni kümmekond inimest / suur rühm):

-rollid: suhtlejad: Karl Kaheteistkümnes (klient), ehitusfirma töötaja

juuresolijad: Karli abikaasa on lähedal ja kuuleb juttu

-konkreetsed sotsiaalsed rollid: klient ja teenindaja


2.2. Suhtlejate sotsiaalbioloogilised omadused.

Selles punktis tuleb täita iga osaleja kohta eraldi andmeblokk. NB! ka lindistaja kohta, kui ta osaleb vestluses!)

Vormistada tuleb järgmiselt:


2.2.1. suhtleja 1

-nimi (roll): Karl Kaheteistkümnes

-sugu: mees

-vanus või sünniaeg: 29-a

-haridus (alg / põhi / kesk / kõrg): keskeri

-rahvus / hõim: eestlane

-kodukant / lapsepõlvekodu: Tartu

-sotsiaalne staatus (tööline / talupoeg / teenindaja / intelligent / ärimees / pensionär / teenistuja / kodune / töötu / ärijuht / ametnik / keskastmejuht / kõrgema astme juht / müügiinimene / õpilane / üliõpilane): raamatupidaja

-kõnet mõjutavad füüsilised puuded või väljapaistvad omadused (kõneanne etc): uvulaarne r


2.2.2. suhtleja 2

-nimi (roll): ehitusfirma töötaja

-sugu: mees

-vanus või sünniaeg: umbes 25

-haridus (alg / põhi / kesk / kõrg): ei tea

-rahvus / hõim: eestlane

-kodukant / lapsepõlvekodu: ei tea

-sotsiaalne staatus (tööline / talupoeg / teenindaja / intelligent / ärimees / pensionär / teenistuja / kodune / töötu / ärijuht / ametnik / keskastmejuht / kõrgema astme juht / müügiinimene / õpilane / üliõpilane): tundus, et tegu on väga väikese firmaga, see mees on nii ülemus kui ehitaja

-kõnet mõjutavad füüsilised puuded või väljapaistvad omadused (kõneanne etc):


jne


2.4. Suhtlejate isiksuslikud omadused (sõbralik, agressiivne, dominantne, alluv, autoritaarne, ladna, närviline, uudishimulik, rahulik, paksunahaline, lobiseja, vaidleja, põikpea jne):

Karl - sõbralik, rahulik, paksunahaline


2.5. Suhtlejate selle hetke omadused (väsimus, emotsionaalne seisund, kaine / purjus jne): Karl on tige, et teine pole lubatud ajal tulnud, kuid varjab seda ja on viisakas. Ehitusfirma töötaja tunneb piinlikkust.


2.7. Suhtlejate omavahelised suhted üldse ja konkreetses situatsioonis

-võõras / tuttav / lähedane (kirjeldada): hommikul on telefoni teel vestelnud

-staatussuhted (võrdne / alluv / kõrgem; - lisada, kumb on kumb): klient on kõrgem


3. Ainestik ja teema


3.1. Konkreetne teema või teemad: ehitusfirma töötaja selgitus, miks ta pole lubatud ajal tulnud.

3.2. Teema valimine suhtlejatele:

-vaba / ette antud (kelle poolt): kliendi poolt


3.4. Kõneleja suhe teemasse: on saadavast infost huvitatud / ei ole saadavast infost huvitatud (nt kas reisibüroosse helistaja on tegelikult huvitatud sellest reisist, mille kohta ta infot küsib, soovib reisile minna või helistatakse ainult lindistamise eesmärgil): klient soovib lasta garaaži katust parandada


3.5. Teemasündmuse seotus suhtlemisolukorraga ja ümbrusega:

-seos olukorraga puudub (jutt on varasematest sündmustest / väljamõeldud sündmustest / abstraktne jutt):

-seos olukorraga on: sündmused või asjad samas ruumis või samal ajal: vaatavad koos paberit, telekat jms ja kõnelevad seal nähtavast; sündmused toimuvad reaalajas (nt spordi otsereportaaz, blanketi täitmine):



4. Tekst ja suhtlus


4.1. Teksti ja suhtluse liik:

-dialoog / monoloog / polüloog (osutada, kui on mitu dialoogi eri suunas, üks räägib / mass kuulab, üks räägib / üks kuulab, mitu räägivad vaheldumisi):

4.2. Tekstiosa / teemaosa retooriline tüüp (jutustus, kirjeldus, loogiline arutlus, veenmine, assotsiatiivne vestlus, instruktsioon, referaat, imitatsioon, romaan, leheuudis, muu):


4.3. Teksti planeerituse aste

-varem / samal ajal: ei ole planeeritud. Karl ei saagi õieti midagi öelda. Partnerile tuleb kõne ootamatult, ta püüab hilinemist välja vabandada.

-planeerimissügavus (teema / eesmärgid / struktuur / märksõnad / sõnavara / süntaks / intonatsioon):

4.4. Teksti fikseeritus : ei

-paberil / peas: ei

-kogu tekst / osa / mitte midagi:

4.8. Suhtluse sujuvus:

-osalejad sisseelanud / hajali:

-huvitatus suhelda: vabatahtlik / sunnitud, huvitatud / igavlev: situatsioon on ebamugav, ehitusfirma töötaja püüab jutu kiiresti lõpetada.

-lindistaja püüab lindistuse huvides suhtlust hoida: ei



5. Keel ja keelekasutus


5.5. Võti:

-energilisus (käsin / palun):

-toon (mäng / tõsine, irooniline, vinguv, käskiv, pehme, laiav etc):



6. Lisa

Vabas vormis ülevaade tekstis ja situatsioonis silma torganud huvitavate joonte kohta.



Osalejate tähistus tekstis:

H - helistaja, Karl

V - vastaja, ehitusfirma töötaja